יום שלישי , מרץ 19 2024

גיל הפרישה לגברים – כל המידע + מדריכים

אזרח ותיק שהגיע לגיל פרישה זכאי להטבות והנחות מסוימות שניתנות בגיל זה. גיל הפרישה לגברים הרשמי במדינת ישראל הוא גיל – 67 , במדריך זה אפרט את ההטבות והזכויות שמתווספות כשאזרח מגיע לגיל פרישה כדלהלן:

מדריך לקבלת קצבת זקנה מביטוח לאומי

כשאזרח מגיע לגיל פרישה הוא זכאי לקבלת קצבה זקנה מביטוח לאומי, האזרח במהלך חייו מפריש לביטוח לאומי סכום כסף כל חודש שמנוכה ממשכורתו החודשית ,סכום זה נועד בשביל להבטיח שיהיה לו ממה להתקיים לעת זקנתו. קצבת הזקנה תינתן במידה והאזרח הוותיק עומד בקריטריונים הבאים:

  1. הפריש לביטוח לאומי את מלוא הזמן שקבוע בחוק 144 חודשי ביטוח כל ימי עבודתו או 60 חודשי ביטוח ב-10 שנים אחרונות לפני פרישה.
  2. עמידה במבחן הכנסות.
  3. עמידה בכל החובות מול ביטוח לאומי.
  4. הגעה לגיל פרישה -67

במידה והנך עומד בקריטריונים הנ"ל עליך לפנות לסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריך ,להגשת טופס תביעה לקבלת קצבת זקנה. החישוב של גובה קצבת הזקנה נעשה בביטוח לאומי .והוא מחושב בהתאם למספר השנים, בהם האזרח הפריש כחוק לביטוח לאומי.

קבלת קצבת זקנה ללא תלות

במידה ואינך עומד בתנאי הזכאות הבסיסיים לקבלת קצבת זקנה, תוכל לקבל קצבת זקנה בגיל -70 שהוא גיל ללא תלות, אזרח מגיל -70 יהיה זכאי לקבלת קצבת זקנה גם אם הכנסותיו גבוהות מהממוצע וגם במקרים שהאזרח לא הפריש מעבודתו, לביטוח לאומי את פרק הזמן הנדרש בחוק.
חשוב לדעת:
# אזרח ותיק שהחליט לדחות את קבלת קצבת הזקנה שלו עקב אי עמידה במבחן הכנסות, או עקב סיבות אישיות שונות וכ"ו. יוכל לקבל תוספת של 5% לקצבת הזקנה שתינתן לו בגיל 70 גיל שבו הקצבה ניתנת ללא ביצוע של מבחן הכנסות.

פנסיה בגיל הפרישה

אזרח ותיק שהופרש לו קרן פנסיה מטעם עבודתו על ידי המעסיק יוכל בגיל פרישה, להתחיל לקבל את הפנסיה כהכנסה חודשית קבועה לחשבונו. ההפרשה לקרן הפנסיה של העובד מטעמם המעסיק, היא חובה משנת 2008 ישנם אנשים שלא הפרישו לקרן פנסיה בשנים שקדמו לכך ולכן ,לא יהיו זכאים לפנסיה בהגיעם לגיל פרישה.

זכויות שנלוות לגיל פרישה

מגיל פרישה – (67) גברים האזרח זכאי לתעודת אזרח ותיק
אזרח ותיק זכאי להנחה של 50 אחוזים במקומות הבאים:

  1. תחבורה ציבורית-רכבות ,ואוטובוסים-על ידי הצגת תעודת אזרח ותיק.
  2. שמורות טבע ,מוזיאונים, הופעות, קונצרטים, הצגות, גלריות וכו' – במימון המדינה על ידי הצגת תעודת אזרח ותיק.

*הנחה בעירייה (ארנונה):

  1. זכאות להנחה של עד 30 אחוזים עבור 100 מ"ר (תלוי במבחן הכנסות)
  2. זכאות להנחה של 50 אחוזים עבור 100 מ"ר(תלוי בהצגת קצבת זקנה או שאירים)
  3. פטור מלא מאגרת טלוויזיה- ממומש על ידי פנייה לרשות השידור.

אין כפל הטבות והנחות הזכויות ניתנות לאזרחים הוותיקים פעם אחת בלבד.

מאמרים קשורים

קצבת זקנה

בכדי לקבל קצבת זקנה על האזרח להיות אזרח ותיק: אזרח ותיק בישראל זהו אדם שהגיע …