יום שלישי , מרץ 19 2024

בית אבות סיעודי מורכב במרכז

ברחבי הארץ פזורים בתי אבות ורשתות דיור מוגן מסוגים שונים. כל מקום מאופיין במתן שירותים רפואיים וטיפוליים שונים ולכן טרם בוחרים בית אבות או בית דיור מוגן יש לוודא כי המקום אכן תואם לצרכי הקשיש מכל הבחינות: פיזיות, רפואיות, קוגנטיביות ועוד.

במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין חולה סיעודי לבין חולה סיעודי מורכב ומהם הדברים שיש לקחת בחשבון טרם בוחרים בית אבות סיעוד מורכב במרכז הארץ. בשונה מחולה סיעודי רגיל הזקוק לעזרה בביצוע הפעולות הבאות: אכילה ושתייה, לבוש והסרת בגדים, מקלחת, שליטה בסוגרים, התניידות עצמאית, קימה ושכיבה, חולה סיעודי מורכב זקוק גם לטיפול רפואי ייחודי נוסף על הסיוע באותן פעולות.

 

חולים סיעודיים מורכביםחשוב לדעת

בשני המצבים מי שמגדיר את המצב הרפואי הן של חולה סיעודי והן של חולה סיעודי מורכב הם בית חולים כללי, רופא במחלקה שיקומית או רופא משפחה. מי שאובחן כחולה סיעודי יהיה זכאי לגמלת סיעוד מהביטוח הלאומי כלומר עזרה טיפולית של כמה שעות בשבוע בהתאם למצבו הרפואי של החולה. לעומת זאת, אדם שאובחן כחולה סיעודי מורכב יקבל סיוע סיעודי יומיומי. במקרה שמעוניינים בבחירת בית אבות עבור מטופלים סיעודיים יש לבחור בבית אבות שיש בו מחלקה סיעודית ובה כל השירותים והטיפולים הרפואיים הדרושים לאותו אדם.  לעומת זאת, עבור חולה סיעודי מורכב יש לבדוק לגבי בית אבות או בית חולים עם מחלקת סיעוד מורכב. בשונה מחולים סיעודיים, חולים סיעודיים מורכבים חייבים טיפול מיוחד והשגחה רפואית צמודה. חולי דיאליזה, חולים עם פצעי לחץ, חולים הזקוקים לעירוי ממושך, חולי סרטן, נכים, ייחשבו ברוב המקרים לחולים סיעודיים מורכבים.  מומלץ להתעניין במקומות עם המלצות, מקומות הקרובים למקום המגורים של קרוב המשפחה הזקוק לטיפול צמוד ולבצע השוואה על פי כל הקריטריונים הרלוונטיים.

בבית אבות סיעודי מורכב יקבל הקשיש את כל סל הטיפולים לו הוא זקוק: בדיקות דם, דיאליזה, טיפולים תרופיים, ארוחות ושתייה, שירותי ניקיון, טיפול פסיכולוגי ועוד. יש גם מקומות עם סל שירותים מורחב כמו למשל דיאטנית, פעילות גופנית ועוד.

בית אבות סיעודי מורכב במרכז