יום שלישי , מרץ 19 2024

בתי אבות סיעודיים במרכז הארץ

קיים הבדל ניכר בין בתי אבות לעצמאיים בארץ לבין בתי אבות סיעודיים. כמובן שיש בתי אבות שמספקים שירותים לקשישים עצמאיים ויחד עם זאת גם לסיעודיים אבל יש כאלה שעושים הפרדה בין השניים ולכן חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים. בהיותכם עוברים על רשימת בתי אבות סיעודיים במרכז הארץ  בין אם בפורטל mtzedek ובין אם בכלל ברחבי רשת האינטרנט, עליכם לבחון כמה קריטריונים בקפידה רבה ….

  1. מה מצבו הרפואי של הקשיש? – השאלה אותה יש לשאול היא האם האדם מסוגל להמשיך ולהיות בבית עם עזרה חלקית או מלאה או שמא עלינו למצוא לו פתרון מחוץ לבית. במקרה שהוחלט על בית אבות חשוב להבין כי ניתן לבחור בבית אבות רק כאשר מצבו הרפואי מוגדר עצמאי, תשוש, סיעודי או תשוש נפש. במצב שהקשיש הוגדר כסיעודי מורכב הוא יטופל במינון קופת החולים לרוב בבית החולים לפחות עד שיהיה שיפור במצב.
  2. האם הקשיש איבד בן/בת זוג ?- שינוי נפשי שכזה מחייב התייחסות. יש להתייחס גם לשינויים אחרים המשפיעים על הקשיש בין אם מעבר של אחד מילדיו לארץ אחרת או בין אם פטירתו של חבר קרוב. לפעמים מעבר לבית אבות הוא לאו דווקא הפתרון הטוב ביותר ולעתים אם קצת מחכים זה הופך פשוט יותר.
  3. סיוע כלכלי- יש לבחון את אפשרויות המימון השונות הן מטעם המדינה והן באופן עצמאי. כל בית אבות קובע שיטת תשלום שונה.
  4. האם מדובר בפתרון קבוע- לעתים מדובר רק בסיטואציה זמנית, כלומר בחירת בית אבות סיעודי שבו הצוות המטפל יסייע לקשיש בתהליך ההחלמה.

 

בנוסף, חשוב גם לשים לב לעניין הגיאוגרפי ולרמת הנגישות של המקום כלומר לבחור בבית אבות סיעודי אליו בני המשפחה יוכלו להגיע ביתר קלות כי הרי בדידות היא בין הדברים היותר מפחידים בגיל הזה. בנוסף, בואו לא נשכח שמדובר בבני אדם, לרוב מדובר באחד או שניים מהורינו ולכן יש להתייחס גם לאופי שלהם, לצרכים האישיים שלהם, איזו אווירה הם היו רוצים להרגיש, לשים לב לצוות במקום ורק אז לקחת החלטה שקולה, הגיונית שתתאים באופן האופטימלי לכל הקריטריונים שלקחנו בחשבון.


בתי אבות סיעודיים במרכז הארץ

מאמרים קשורים

בתי אבות במרכז

בתי אבות במרכז- מדוע נושא התזונה כל כך חשוב?

כאשר אנו ניגשים לבחור מקום עבור או אחד או שניים מהורינו, מקום שיספק להם מענה …