יום שלישי , מרץ 19 2024

מכיר מישהו שיש לו ביטוח סיעודי? בוא תראה איך עושים עליכם סיבוב בחברות הביטוח

אתם משלמים ומשלמים! ומה קורה כשאתם צריכים את הביטוח הסיעודי שלכם? דווקא בשעתם הקשה, כאשר הופכים המבוטחים לסיעודיים, ולאחר ששנים שילמו את מיטב כספם במסגרת הביטוח הסיעודי, דוחות חברות הביטוח את תביעותיהם בטענה שהסתירו מידע רפואי או שכלל אינם סיעודיים.

לפני שנתחיל, בואו נגדיר בכלל מהו אדם "סיעודי"

  1. אדם שאינו יכול לבצע בעצמו 2 מתוך 6 פעולות יומיומיות בסיסיות שהן: לאכול ולשתות, ללכת, לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, שליטה בצרכים ושימוש בשירותים.
    פעולות אלה מכונות בשפה המקצועית ADL
  2. אדם תשוש נפש (חולה אלצהיימר, שיטיון וכו') החייב השגחה צמודה.

ביטוח סיעודי- כך עובדת "שיטת מצליח" של חברות הביטוח

קרה הדבר, ולמרבה הצער אתם או קרוביכם הפכתם סיעודיים ואתם זקוקים לעזרת הזולת בביצוע רוב פעולות היומיום, ואינכם יכולים לתפקד באופן עצמאי, אתם מחליטים לפנות לחברת הביטוח במכתב על מנת לממש את פוליסת הביטוח הסיעודי שרכשתם. אתם אף מצרפים את כל המסמכים הרפואיים שברשותכם שמוכיחים כי מצבכם אכן סיעודי, וכל זאת כדי לקבל את תגמולי הביטוח הסיעודי להם אתם זקוקים כדי להתקיים בכבוד.

הפסקה: יש לך ביטוח סיעודי? מכיר מישהו שיש לו ביטוח סיעודי?! ייתכן ומגיע לך המון כסף מחברות הביטוח ומהמדינה! לשם כך תוכל להתייעץ חינם! עם עורך דין אישי שיסביר לך איך להוציא את הכסף הזה! אנו נבדוק עבורך ללא עלות! האם מגיע לחולה הסיעודי כספים מהמדינה ומחברות הביטוח!

הטיפול יכול להתבצע רק אם:

  1. החולה הסיעודי לא מימש את זכאותו לקבל כספים.
  2. החולה הסיעודי אינו יכול לבצע בעצמו 2 מתוך 6 פעולות יומיומיות בסיסיות שהן: לאכול ולשתות, ללכת, לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, שליטה בצרכים ושימוש בשירותים.

מלא פרטים כאן:

או התקשר >> 072-2776-555

אז מה חברות הביטוח עושות "למענכם" כשאתם מבקשים לממש את זכותכם?

בשלב הבא מגיע אליכם רופא מטעם חברת הביטוח אשר בודק את המבוטח ובהתאם לכך כותב חוות דעת בנוגע למצבו, אולם, על אף הממצאים הרפואיים הברורים שמתועדים במסמכים שברשותכם, אתם נדהמים לגלות כי חברת הביטוח דחתה את תביעתכם ואתם מקבלים מחברת הביטוח מכתב דחייה לקוני שלא משתמע לשתי פנים המודיע כי מצב המבוטח אינו עומד בקריטריונים של הפוליסה ולכן אינכם זכאים לתגמולי הביטוח.

איך בדר"כ הם דוחים אותכם:

אחת הטענות הנפוצות של חברות הביטוח לדחיית התביעה (וכבר שמענו עדויות על המון מקרים כאלה שאנחנו מטפלים בהם!) היא אי גילוי מצב קיים בזמן ההצטרפות לביטוח הסיעודי והסתרת מידע רפואי רלוונטי. טענה נוספת של חברות הביטוח היא שבעת ההצטרפות המבוטח לא ענה תשובות מלאות לשאלון שהוצג לו על ידי חברת הביטוח. במקרים אחרים, החברות טוענות שהמבוטח כלל לא סיעודי ע"י קביעות שטחיות של רופאים לפיהן המבוטח כביכול אינו עומד בקריטריונים לסיעוד.

מסתבר שבחלק גדול מהמקרים הטענות הללו אינן מבוססות, ונועדו בעיקר להקשות על התובעים לממש את זכותם. לכן, בטוחים בצדקתכם ומשוכנעים כי חלה טעות, אתם מחליטים לשלוח ערעור לחברת הביטוח מתוך אמונה כי הדבר יביא לתיקון הטעות וכי הפעם חברת הביטוח תכיר בזכאות לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים לכם. לאחר המתנה נוספת מתקבלת ההחלטה בדבר הערעור. למרבה הצער אתם מגלים כי מאמציכם עלו בתוהו ושוב מתקבלת תשובה לקונית וממוחזרת המודיעה כי "דחיית התביעה נותרה בעינה". הפעם רק נוספו למכתב הדחייה נימוקים נוספים גם הם חסרי כל בסיס.

חברות הביטוח מצפות כי אדם במצב סיעודי יצא למלחמה נגדם ויודעות שהוא יפסיד!

ידוע כי, חברות הביטוח נוקטות בדרכי פעולה לא ראויות, הדורשות מאדם בגיל מבוגר ובמצב סיעודי לצאת למלחמה כנגד חברת הביטוח, ולהתמודד לבד כנגד סוללת עורכי הדין של החברה. במצב זה, סביר כי המבוטח יבחר לוותר מראש על המאבק, ובמקרה הטוב להסתפק בפיצוי כספי חלקי שיועבר מטעם חברת הביטוח, לפנים משורת הדין.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי התנהלות זו של חברות הביטוח, אשר באה לידי ביטוי גם במסגרת התנהלות איטית במיוחד מצד החברה, נועדה "להתיש" את הלקוח.
גם אם דרישתכם לקבלת התגמולים נדחתה אל תתייאשו ובעיקר אל תוותרו על זכויותיכם
זכרו כי המאבק הוא עבורכם או עבור בן משפחה אהוב שזקוק לכם כעת יותר מכל, ועל כן חשוב שלא תקבלו את דחיית התביעה כסוף פסוק שהרי כספי הביטוח יכולים להגיע לאלפי שקלים בחודש וכי מדובר בסכומי כסף המהווים סכום משמעותי למבוטח ולמשפחתו.

יחד עם זאת, התנהלות מול חברות הביטוח ללא ייעוץ משפטי גם היא איננה מומלצת ועשויה לפגוע בסיכויי ההצלחה. חשוב לדעת שיש כלים לפעול מול חברות הביטוח. במהלך השנים התקבלו מספר החלטות המעוגנות בחקיקה ובפסיקה שנועדו להגן על זכויות המבוטחים הסיעודיים. לכן מומלץ כי תפנו לקבלת ייעוץ משפטי בנושא עם עורך דין מומחה בתחום הביטוח הסיעודי שיוכל לסייע לכם לקבל את המגיע לכם בפרק זמן קצר.
אל תוותרו על זכויותיכם!
אורית ברנס, משרד עורכי דין המתמחה בתחום הסיעוד

0

שתף עם חבריך: